Exercitiu acela de a scrie la persoana I singular a fost tamaduitor. Cand spui mereu noi noi, incercand sa te regasesti in celalalt... Inlocuieste-l pe noi cu eu, pe avem impresia cu am impresia. Vei vedea atunci cu cata durere poti scrie, daca mai poti scrie: Cand spun mereu noi noi, generalizez cautand cu nesiguranta aprobul celuilalt. L-am inlocuit pe noi cu eu. Am realizat atunci cu cata durere am putut scrie. Stiu ca suna ma putin stiintific.
duminică
joi
luni
miercuri
Cand cerul se face albastru. Cugetari.
Dar si Pascal descopera infinitul, si se simte dintr-o data mic. Iar Descartes are impresia ca omul e o fiinta cugetatoare. In adevar, merge dupa formula, gandesc, deci exist. (Iata caderea in existenta , formula care duce la absurdul lui Camus). Expresia ar fi trebuit sa sune asa inainte ca omul sa-si dea seama ca cerul chiar e albastru: traiesc, deci sunt prezent. Pana nu vin diminetile...
Intrebarea se pune, de ce ii vine omului atat de greu sa iasa din existenta? Ca stim prea bine, existenta e limitata de corp, de timp si de spatiu. Dar nici lui Iisus nu i-a venit usor cand pe cruce a strigat Eli, Eli, lama sabachtani! Caci experienta asta a constientizarii de sine (singura constientizare e faptul ca omul moare) il face pe om sa se revolte. El vrea sa cunoasca binele si raul. Inteleg acest orgoliu al omului si razvratirea lui. Dar mai stiu ca Iisus a fost capabil sa renunte la acest Eu. De fapt asta a fost cea mai mare suferinta, despartirea de om si despartirea de dumnezeu, adica nimicul. Nimicul nu poate exista decat in acel punct, restul e timp...
Fotografii luate la prima ora din dimineata. D.M.
note Sf. Pavel
Sfantul Pavel nu l-a inteles pe Iisus decat in 1 Corinteni 13. E fariseu pana in maduva oaselor, lucru care nu-l impiedica sa faca din crestinism o dogma si o religie integratoare dupa formula iudaismului. Bineinteles, epistolele lui Pavel trebuie privite din propria lupta interioara, dintr-o bipolaritate specifica si azi unor crestini (ezuiti, protestanti si chiar calugari ortodocsi), bipolaritatea dintre trup si suflet.
marți
din Istoria peisajelor
Istoria peisajelor e de fapt istoria departarii de obiect. Lumea nu mai poate fi cunoscuta la nivel senzorial. O data cu limbajul se produce mutatia ontologica de la obiect la semn si semnificant. Noi nu mai traim realitatea, ci doar o semnificam prin imagini si simboluri. Si doamne, de cate "imagini fara trup" nu suntem insufletiti astazi...
luni
Hierofanie
foto D.M. Milano, hierofanie urbana
„Te-am văzut mai înainte ca să te cheme Filip, când erai sub smochin.”
marți
pamant fagatudit
Ah, femeie, femeie...Tu esti ceva intre gratiile lui Botticelli si psalmul de taina al lui Arghezi.
artcomview
Am facut un lucru bun acolo mai ales prin Istoria Peisajelor. Viziunea e strict eliadesciana prin desacralizarea lumii. Omul iese din natura si intra in peisaj, acest gand cred ca imi apartine in materie de cunoastere artistic, e original. Cel putin pana acum nu l-am intalnit la altii.
mica zeitate
The Small Dort about 1650-2, Aelbert Cuyp |
Esti o vaca, iar eu sunt boul tau alb si nevinovat care te-as fi pascut, si te-as fi rumegat. Culca-mi-te trandava pe coarne, fa-te jugul meu de carne, Stapana mea!
Abonați-vă la:
Postări (Atom)